نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد 1392ساعت 17:17 توسط admin |

چهل و چهار سال پیش، لامبورگینی از رودستر میورا رونمایی کرد که البته هیچ گاه به تولید انبوه نرسید. جانشین میورا، یعنی کانتاچ هم بصورت کوپه ساخته می شد. در اواخر دهه 1970 لامبورگینی شروع به ساخت خودروهای روباز نمود. در سال 95 دیابلو رودستر و سپس مورچیه لاگوی رودستر را روانه بازار کرد. حالا وقت آن رسیده تا با رودستر آونتادور نیز آشنا شویم.

در حالیکه ساخت مدلهای رودستر مورچیه لوگو و دیابلو، پنج سال پس از تولید مدلهای کوپه رخ داد، در مورد آونتادور این زمان به دو سال کاهش یافته است. حذف سقف و جانشینی آن با سقفی از جنس فیبر کربن به شکلی عالی صورت گرفته و شامل دو تکه و در مجموع 5.9 کیلوگرم وزن می باشد. خوشبختانه سقف سخت جایگزین سقف پارچه ای مدلهای رودستر مورچیه لاگو شده و بنابراین صدای کمتر در سرعتهای بالا و جلوه بیشتری دارد.
در مورد موتور، لامبورگینی از همان موتور دوازده سیلندر L539 با حجم 6.5 لیتر و توان 700 اسب بخار و گشتاور 509 پوند فوت استفاده می کند. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هفت سرعته دستی-اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. شتاب صفر تا صد رودستر LP 700-4 با سقف بسته تنها 3 ثانیه می باشد و البته سرعت نهایی آن به 349 کیلومتر بر ساعت بالغ می گردد.

برخی از ویژگیهای منحصر بفرد مدل رودستر مانند چرخهای 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب از جنس آلیاژهای سبک که 10 کیلوگرم نسبت به قبل سبکتر شده اند و رنگ آمیزی مشابه میورا رودستر مدل 1968 نیز جالب توجه اند.

لامبورگینی تولید مدل رودستر آونتادور را از تابستان آینده و با قیمت 381 هزار دلار شروع خواهد کرد. اما اگر حساب بانکی در حد قارون در اختیار دارید، می توانید همین الان هم آن را سفارش دهید.

نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد 1392ساعت 16:43 توسط admin |

هنوز معلوم نیست که بی ام و چه نقشه هایی در سر دارد اما شایعاتی که به تازگی در باواریا پخش شده حاکی از این است که سوپراسپرت تازه نفس M8 تا 2016 راهی بازار خواهد شد . . .

اگر از هواداران بی ام و هستید احتمالا به خاطر دارید که سال 2008 کمپانی با معرفی مدل M1 Concept گذشت سی سال از تولید مدل جاودانه M1 خود در گردهمایی Villa d’Este را در ایتالیا جشن گرفت اما حتما این نکته را هم می دانید که از سال 1999 که بی ام و اسپانسر این گردهمایی شده، تنها مدل های عجیب و غریب و صد البته مفهومی خود را در Villa d’Este در معرض نمایش قرار می دهد؛ مدل هایی که تقریبا هیچ امیدی به تولیدشان نیست! شاید دو خودروی Mille Miglia و رولزرویس فانتوم 101EX دو مثال بارز این موضوع باشند.

به هرحال اگرچه از قبل هم پیش بینی می شد که مدل M1 Concept به تولید نمی رسد اما در عوض کمپانی قصد دارد تا حدود سه سال دیگر سوپراسپرت جدیدی را به عنوان جانشین M1 راهی بازار کند. بی ام و نام این خودروی جدید را M8 انتخاب کرده و قرارست به عنوان نسخه تولید محدود و در جشن تولد 100 سالگی اش از آن رونمایی کند! تنها مشخصات (تایید نشده) موجود از بی ام و  M8 فقط دو مورد است: یکی وجود شاسی فیبرکربنی و آلومینیومی که قرارست در مدل های نوظهور i8 هم استفاده شود و دیگری داشتن قدرتی در حدود 600 اسب بخار.

نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد 1392ساعت 16:32 توسط admin |

نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد 1392ساعت 16:8 توسط admin |

پورشه اعلام کرده که در نمایشگاه لس آنجلس از یک خودروی اسپرت جمع و جور رونمایی خواهد کرد. به احتمال قریب به یقین صحبت از کیمن 2013 می باشد.


طرح کیمن جدید به شدت وامدار باکستر 2013 است و احتمالا از موتورهایی مشابه نیز بهره خواهد برد. از جمله موتور 2.7 لیتری با توان 261 اسب بخار و موتور 3.4 لیتری در نسخه S با توان 311 اسب بخار.


برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر باید لااقل تا 28 نوامبر صبر پیشه کرد.

 

نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد 1392ساعت 15:58 توسط admin |

همان طور که می‌دانید فولکس واگن کومبی از سال 1957 در کشور برزیل ساخته می‌شد اما چند سالی است که خط تولید آن پایان یافته است،به جرئت می‌توان گفت این خودرو،در تاریخ خودروسازی بیشترین تولید را داشته است.

به مناسبت جشن گرفتن این پیروزی، فولکس واگن از آخرین ادیشن کومبی پرده برداری کرده است که کومبی کمی متحول تر از قبل شده است.لاستیک‌های دور سفید، پنجره های رنگی و نشان‌های خاص از ویژگی‌های جدید این نسخه است.

فضای داخلی نیز با بدنه ست شده است، در داخل این خودرو دو صندلی vinyl با پارچه آبی به چشم می‌خورد.همچنین پرده های آبی رنگ هم برای در امان ماندن از نور خورشید به این خودرو اضافه شده است.

قدرت این خودرو از طریق موتور 1.4 لیتری بنزینی EA111 تأمین می‌شود که حداکثر 80 اسب بخار است.این قدرت منحصراً از طریق گیربکس چهار سرعته دستی به چرخ‌های منتقل می‌شود.

تولید این نسخه به 600 واحد محدود است و به همراه هر مدل یک گارانتی صحت خودرو به خریدار داده می‌شود.

نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد 1392ساعت 12:56 توسط admin |
نوشته شده در دو شنبه 28 مرداد 1392ساعت 21:27 توسط admin |

چند روزی نیست که  از رکورد شکنی پژو 208T16  با رانندگی سباستین لوب در مسابقات Pikes Peak می گذرد . پژو این بار هیولای خود را به  فستیوال Goodwood آورد تا برتری اش را در موتوراسپرت به رخ همگان بکشاند .

پس از رثبت رکورد 8:13.878 در رقابت های Pikes Peak با رانندگی سباستین لوب ، این بار  Gregory Guilvert راننده ی تست پژو-اسپرت به هنرمایی با هیولای فرانسوی پرداخت . رکوردی که وی بر جا گذاشت تنها 4 ثانیه با رکوردی که  Nick Heidfeld در سال 1999 توسط خودروی فرمول 1 در فستیوال Goodwood ثبت کرد ، اختلاف داشت و به این ترتیب در میان خودروهای سوپراسپرت و مطرح دنیا توانست سریع تر از همه مسیر پیست فستیوال را بپیماید .

 

پژو 208T16 یک خودروی مسابقه ای موتور وسط است که  موتور V6 مجهز به  توروبی دوقلو خود را از پژو 908 ریسر عاریه گرفته است . قلب این هیولا با قدرت 875 اسب بخاری ، جثه ی 875 کیلوگرمی اش را به حرکت در می آورد ، یعنی به هر کیلوگرم یک اسب بخار اختصاص داده شده است . به لطف قدرت باورنکردنی و وزن کم و همچنین  انتقال قدرت به هر چهار چرخ  ، شتاب صفر تا صد این هیولا تنها 1.8 ثانیه است و به حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت ظرف 7 ثانیه دست پیدا می کند .

نوشته شده در دو شنبه 28 مرداد 1392ساعت 20:20 توسط admin |

PPI Speed Design  از برنامه ی جدید خود برای تیونینگ آئودی  R8 V10 اسپایدر پرده برداشت .

در اولین گام با دستکاری ECU موتور V10 و نصب یک سیستم اگزوز جدید قدرت را به 621 اسب بخار در دور موتور 7400 دور در دقیقه و گشتاور را به 565 نیوتن متر در دور موتور 6400 دور در دقیقه رسانده اند . این تغییرات سبب شده اند تا آئودی  R8 V10 اسپایدر به شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه ای و حداکثر سرعت 335 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند .

کیت بدنه ی جدیدی که PPI Speed Design بر تن ارباب حلقه ها پوشانده حاصل آزمایشات در تونل باد بوده است . برخی از قطعات این کیت با فیبرکربن ساخته شده اند . درب ها نیز در تونل باد تست شده اند و برای ساخت آن ها از آلومینیوم تقویت شده در کنار فیبرکربن استفاده شده است . در کابین نیز صندلی های نرم راحت با صندلی های اسپرت فیبرکربنی تعویض شده اند و فرمان اسپرت مخصوص مسابقات جایگزین فرمان استاندارد شده است . بسیاری از ادوات کابین نیز از جنس فیبرکربن هستند . این کیت بدنه برای آئودی  R8 V8 اسپایدر نیز قابل سفارش است .

نوشته شده در دو شنبه 28 مرداد 1392ساعت 19:58 توسط admin |

پس از انتشار یک تیزر تبلیغاتی از سوی تویوتا به نام Hybrid-R، بالاخره تویوتا یک تصویر تمام رخ از پروژه جدیدش منتشر کرد.خودرو مذکور یاریس هیبرید آر نام گرفته است که قرار است در نمایشگاه فرانکفورت حضور پیدا کند.

این خودرو که بر اساس یاریس سه درب ساخته شده است دارای یک موتور 1.6 لیتری طراحی شده توسط Motorsport-designed است که به همراهی دو موتور الکتریکی می‌تواند بیش از 400 اسب بخار نیرو تولید کند،این قدرت به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

تکنولوژی‌های این خودرو از خودروی هیبریدی لمانز دیده TS030 قرض گرفته شده است که می‌توان به بازیافت انرژی ترمز و super-capacitor اشاره کرد.

تویوتا می‌گوید این یک خودروی اسپرت بسیار مناسب است که لذت رانندگی جاده را خیلی خوب به راننده القا می‌کند. جالب است بدانید تویوتا می‌گوید عملکرد این خودرو به مراتب بیشتر از GT-86 است.

علاوه بر این خودرو تویوتا می‌خواهد یک ماشین سوخت هیدروژنی هم تا سال 2015 راهی بازار کند.

نوشته شده در دو شنبه 28 مرداد 1392ساعت 17:23 توسط admin |

Prior Design  به تازگی تصاویر ی ازهنرمایی جدیدش منتشر کرده است . آن ها این بار  کیت بدنه ی PD6XX را بر تن  ب ام و M6 پوشانده اند .

اگر چه طرح پکیج جدید هم چنان نهایی نشده است ، اما با توجه به تصاویر شاهد استفاده از سپر جلوی جدید ، اسپویلر و کاناردهایی از جنس فیبر کربن ، هود با دریچه های تهویه متعددد ، رکاب هایی با طراحی تجدیدنظر شده ، دریچه ی سقفی و گلگیرهایی با قوس عظیم هستیم . در نمای عقب نیز تغییرات ادامه داشته و Prior Design با استفاده از بال بزرگ و سپر عقب جدید که در دل خود دیفیوزری یکپارچه را جای داده ، سعی بر متفاوت نشان دادن این قسمت داشته است . علی رغم تغییرات گسترده در نمای بیرون ، تغییرات کابین اندک است و تنها شامل استفاده از لوگوی Prior Design و تعدادی از آپشن ها می باشد .

هیچ گونه خبری در مورد تغییرات در پیشرانه از سوی این تیونر خوش نام منتشر نشده است . این در حالیست که نسخه ی استاندارد  از موتور 4.4 لیتری V8 مجهز به توربوی دوقلو استفاده می کند که 560 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد . این پیشرانه برای کوپه ی باواریایی شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه ای  و حداکثر سرعت محدود شده ی 250 کیلومتر در ساعت یا 305 کیلومتر در ساعت (با پکیج M ) را به ارمغان می آورد .

نوشته شده در دو شنبه 28 مرداد 1392ساعت 17:16 توسط admin |

هنگامی که در سال 2014 پژو 308 جدید وارد بازار شود، می‌توان یک هم آوردی سنگین را بین این خودرو، فولکس گلف و فورد فوکوس به انتظار نشست. مخصوصاً طراحی خاص و جالب 308 که کاملاً متمایز از رقبا و مدرن و آینده نگرانه است.

نسل دوم پژو 308 با الهام از استایل طراحی جدید پژو در مدلهای 208 و 508 در پاییز امسال وارد بازار می‌شود. تغییرات طراحی این خودرو نسبت به نسل پیشین بسیار انقلابی و جهش وار به نظر می‌آیند. کابین با اتمسفری همانند کابین خلبان و با توجه ویژه به ارگونومی، طراحی شده است. فرمان کوچک که در قسمت پایینی، تخت شده، می‌تواند حسی از راندن خودروهای مسابقه ای را بر انگیزد. داشبورد مینی مالیستی با چند دکمه ضروری و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 9.7 اینچی تجهیز گردیده که پیش از این در برادر کوچک‌تر یعنی 208 نیز دیده شده بود. تقریبا هر کاری را می‌توان از طریق این صفحه نمایش لمسی انجام داد. از قبیل تماس تلفنی، کنترل سیستم صوتی و گوش دادن به آهنگ، اتصال به اینترنت، کنترل سیستم تهویه مطبوع، کنترل سیستمهای الکترونیکی خودرو و از این قبیل. ترمز دستی الکترونیکی و دکمه حرکت-توقف (start-Stop) و همچنین کیفیت بالای مواد بکار رفته نیز جالب توجه اند.

قیمت پژوی 308 جدید از 17 هزار یورو آغاز می‌شود در حالی که رقبایی چون آئودی A3، مزدا 3 و هیوندای i30 در کنار گلف و فوکوس منتظر این رقیب تازه نفس اند. اما پژو نیز دندان شیر خود را برای تصاحب دوباره عنوان بهترین خودروی سال اروپا تیز کرده است!

نوشته شده در دو شنبه 28 مرداد 1392ساعت 17:7 توسط admin |

از دست این خبرنگاران سمج یا عکاسان دوربین بدست کجا باید پناه برد ؟! تیم تست ب‌ام‌و در یک روز سرد برفی و درحالیکه سرگرم تست جاده‌ای دو دستگاه 2013 M6 بود، به دام عکاسان خبری افتاد . . .

آنچه که می‌توان از ظاهر خودرو حدس زد، تغییر سپر جلو، تبدیل اگزوزهای تکی در نسخه استاندارد سری6 به اگزوزهای دوگانه در طرفین سپر و همچنین رکاب‌های جانبی جدید است. البته کالیبرهای بزرگ ترمز که از مابین رینگ‌های آلومینیومی خودروها دیده می‌شود نیز می‌توانند دلیلی بر سیستم ترمز جدید آن باشند.

 

برای قدرت پیشرانه 4.4 لیتری V8 آن عددهای متفاوتی پیش بینی شده از جمله 552، 562 و 572 اسب‌بخار. گشتاور تولیدی آن نیز به احتمال فراوان عددی در فاصله 680 تا 700 نیوتن‌متر است. وجود گیربکس هفت سرعته دوکلاچه ساخت M نیز تقریبا قطعی است. چهره نهایی ب‌ام‌و M6 تا اواخر بهار 2012 و در نمایشگاه ژنو مشخص خواهد شد.

 

نوشته شده در یک شنبه 27 مرداد 1392ساعت 21:26 توسط admin |

پیش از نمایشگاه خودروی فرانکفورت، ب ام و تصمیم گرفت تا از کوپه M4 خود در جشنواره پبل بیچ پرده برداری کند. البته این ماشین نمونه مفهومی M4 است اما به نظر نمی‌رسد با نمونه نهایی تفاوت چندانی داشته باشد.

کوپه اسپرت M4 که جانشین کوپه M3 می‌شود همه فلسفه M پاور را در خود به صورت چکیده می‌بیند. چهره ای تهاجمی اما کاملاً آشنا به همراه لذت رانندگی وصف نشدنی. تغییرات در M4 نسبت به کوپه سری 4 شامل سپر جلوی اسپرت، کاپوت محدب، رینگهای 20 اینچی، گلگیرهای جلو دارای مجرای خروجی هوا، اسپویلر یکپارچه با بدنه، قطعات فیبر کربنی در سقف و دیفیوزر و شکاف جلو و … می‌شوند. اما باید به دنبال چیز هیجان انگیزتری گشت!

نوشته شده در یک شنبه 27 مرداد 1392ساعت 21:14 توسط admin |

قیمت پایه دوج دورانگو 7 نفره مدل 2014 که از ماه آینده در نمایندگی‌ها ارائه می شود، از 30,790 دلار شروع خواهد شد که البته با قیمت سال گذشته تفاوتی ندارد ولی خریداران بیشتری در انتظار خرید این خودرو هستند.

از نظر بدنه و نمای بیرونی این خودرو تنها اصلاح شده و هیچ گونه نوآوری را مشاهده نمی‌کنیم. اکنون همانند دوج دارت، شاهد یک دریچه ورود هوای مشبک با تیغه های شناور، چراغ‌های پروژکتور اصلی جدید با نور دهی در تمام سطوح، و چراغ‌های LED هستیم. در قسمت پشتی، چراغ‌های عقب اسپرت به سبک مدل‌های سدان Charger و Dart خودنمایی می‌کنند و کل عرض درب عقب را پوشش می‌دهند.

درون کابین دورانگو نیز با بکار گیری پنل تجهیزات و بخش مرکزی، زیباتر به نظر می‌رسد. از تجهیزات الکترونیکی بکار گرفته شده در این خودرو می‌توان به یک سرعت سنج با صفحه 7 اینچی، صفحه نمایش 5 اینچی لمسی برای کنترل موسیقی و امکانات رفاهی، اینترنت بی سیم، سیستم پخش بلوری و DVD برای سرنشینان عقب و امکان شارژ گوشی‌ها و سایر گجت ها از طریق کابل USB اشاره کرد.

نوشته شده در یک شنبه 27 مرداد 1392ساعت 20:39 توسط admin |

سلام.مدتی از راه اندازی شدن شبکه مجازی کاسپین میگذرد.یادمه که در اوایل راه اندازی اصلا استقبال نداشت....تا این که یه ماهی از اون روز میگذرد.الان بسیار بازدید دارد.از شما دوستان هم تقاضا میشود به این شبکه توپ توپ برید.ممنون.

www.aparat.com/kaaspian

نوشته شده در یک شنبه 27 مرداد 1392ساعت 20:10 توسط admin |

خودروساز Galpin که خودروهای اسپرت می سازد، نمونه اولیه ی GTR1 را در گردهمایی دیدنی پبل بیچ رونمایی کرد.

شما با دیدن این ماشین یاد چه خودرویی می افتید؟شاید حدود 90 درصد از خوانندگان یاد خودروی خاطره انگیز فورد GT بیافتند،که همین طور هم است.این خودرو چشم اندازی به فورد جی تی قدیمی است.بدنه آلومینیومی این خودرو توسط صنایع Gaffoglio Metalcrafters واقع در کالیفرنیا ساخته شده است.اما ویژگی هایی هستند که جلوه بهتری به خودرو بخشیده اند:چراغ های جلو LED- infused، اسپویلر فیبرکربنی جلو، رینگ های آلومینیومی 20 اینچی با لاستیک های سری P Zero Rosso پیرلی از همین ویژگی ها است.


 

نوشته شده در یک شنبه 27 مرداد 1392ساعت 20:6 توسط admin |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد